Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Sissi - 11 juni 2009 21:08

Idag har vi åter varit på Mantorp och tittat på Örjan när han körde på strippen... Vi hittade en gammal läktare som vi gick upp och satte oss på... Det var en brant trapp och smala planker att sitta på... Ceasar löste detta utan problem... Han tvekade inte ens då vi gick upp på läktaren...


Med svansen över ena kanten och framtassarna runt den andra. Så låg han väldigt bra... ;)


Det gick skapligt, han skällde ut killen i in släppet, så jag vet inte hur många gånger jag fick säga va? :)


Träning ger färdighet...:)

Av Sissi - 11 juni 2009 21:00

Igår var Ceasar med Örjan och hans kompis ut och fiskade. Han är så duktig nu att han går i båten helt själv...


Sen stod han på sin vanliga post längst fram i båten. Men då båten gungade till så sa det plums i fören och Ceasar simmade helt plötsligt bredvid båten... :)


Grabbarna fick lite fint lyfta i hunden i båten igen och denna gång så höll han sig mer i båten än över kanten i fören.. :)


Ceasar älskar att få vara med i båten och blir jätte glad då man närmar sig en ö. Släpper man i land honom på ön så springer han järnet... Runt hela ön...


På kvällen vill jag lova att han var trött, han låg helt utslagen och snarkade och sov...



Av Sissi - 11 juni 2009 20:54

Ja ni här om kvällen fick vi en skräck upplevelse av hästarna, då vi passerade genom hagen vart dom rädda för en räv och om dom var påväg att springa över oss`??


Med händerna i vädret viftandes och en hund lös, så lyckades vi ta oss ifrån hästarna... Vilka galningar.... Vad umgås du med för typer Marielle? Dom är ju livsfarliga... ;)


Vi får allt skylla oss själva som passerar hagen..:) Men det nyttiga i denna lektion vart att trots att jag släppte Ceasar och han sprang iväg, så kom han åter då jag ropade på honom!! Ett poäng till mig... :)


Lika bra att släppa honom, han klarar sig bäst då. Han sprang ur hagen och kvar stod lille jag... Nu är jag ju inte så särskilt rädd för hästar, så vi överlevde.. Fick med oss en fin historia om inte annat hem...:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards